TRX

TRX är effektiv styrke- och stabilitetsträning där du tränar kroppens alla muskler.

TRX är ett funktionellt träningsredskap som består av två remmar med handtag som är fästa i taket.

Fokus ligger på bålstabilitet. Den egna kroppen används som belastning och motstånd. Tyngden och svårighetsgraden av övningarna regleras med hjälp av övningens utgångsposition och avståndet till bandet. Detta gör att alla kan vara med, du bestämmer själv hur ansträngande det blir.

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningsskor

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Passen är antingen 30 eller 45 minuter.

Vanligt upplägg för TRX pass:
  • Uppvärmning
  • Övningar för underkropp, överkropp och core varvas
  • Passet avslutas med nedvarvning

Vi jobbar antingen med tidsintervaller eller med ett visst antal repetitioner.

Make your body your machine!

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!