STEP

Mycket energi, glädje och kraft utlovas!

Step-pass har funnits inom gruppträningen i många år och lockar fortfarande mängder av deltagare som gillar utmaningar för såväl kropp som knopp.

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningsskor

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Step Basic

Enkel koreografi som är lätt att följa. Välkommen!

Step Styrka

Enkel koreografi med hjälp av stepbrädan som varvas med styrkeövningar för hela kroppen. Olika redskap används. En riktigt fartfylld genomkörare!

Step

Klurigare koreografi för dig som har tränat step, dans eller aerobics och trivs med utmaningar för både kropp och knopp!

Step Dance

För dig som vill ha avancerad koreografi med mycket tempo!

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!