VOLLEYBOLL

Pausad HT21

Vi spelar för att ha skoj!

Är du intresserad av att spela volleyboll och få in några riktigt sköna smashar? Då har du kommit helt rätt!

På Campushallens volleybollpass får du hjälp av våra ledare med tips och råd. Självklart blir det mycket spel också! Du kan komma ensam till passet.  Vi spelar för att ha skoj!

Välkommen!

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Våra volleybollpass:

Volleyboll 

Ett volleybollpass startar med uppvärmning. Efter det delar vi in oss i lag och spelar korta matcher. Lagen blandas om flera gånger per pass.

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!