INNEBANDY

Pausad HT21

Välkommen till ett av våra mest populära bollsportspass!

På Campushallens innebandypass får du hjälp av våra ledare med tips och råd. Självklart blir det mycket spel också! Du kan komma ensam till passet och det finns flera olika nivåer. 

Har du tidigare spelat i ett lag eller tycker innebandy är en riktigt rolig motionsidrott? Då är Campushallens innebandypass perfekta för dig! Du får pluspoäng för Zorrofinten.

Ta med din egen innebandyklubba, eller låna en på passet.

Välkommen!

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Våra innebandypass:

Innebandy Bas

Om du är sugen på att börja spela innebandy men inte har någon större erfarenhet eller vill spela i ett lugnare tempo.

Innebandy

Detta pass är för dig som kan grunderna i innebandy och vill spela i lite högre tempot med små mål.

Innebandy helsal

Passet där vi spelar innebandy på fullstor plan med fem utespelare, målvakter och stora innebandymål som motsvarar tävlingsstorleken.

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!