BASKET

Basket i alla tempon och motionsspel för alla.

På Campushallen spelar vi basket i alla tempon och erbjuder motionsspel för alla!

På Campushallens basketpass får du hjälp av våra ledare med tips och råd.

Självklart blir det mycket spel också! Du kan komma ensam till passet och det finns flera olika nivåer.

Välkommen!

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Våra basketpass:

Basket Bas

Ett pass för dig som vill lära dig basketens grunder. Vi fokuserar på att ge dig som ny ett roligt och lärorikt träningspass där du får med dig kunskaper för att kunna utveckla ditt spel.

Basket

Ett pass för dig som spelat tidigare. Passet startar med en uppvärmning som sedan övergår till spel. Träningsglädje och gemenskap genomsyrar passen.

Basket Avancerad

Ett pass för dig som spelat mycket basket tidigare och gärna på högre nivå i en klubb. Högre tempo och mer avancerat spel. Du som medlem kan bli hänvisad till de andra basketpassen om ditt spel inte håller tillräckligt hög nivå. Detta med anledning av säkerhetsrisk men även på grund av spelförståelse och tempo.

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!