UNDERGROUND Classic

Enkel och tuff styrke- och konditionsträning.

Enkel och tuff styrke- och konditionsträning med hjälp av olika redskap. Alla kan vara med då det alltid finns olika nivåer på varje övning.

Underground handlar mycket om back-to-basic träning där förhållandevis enkla redskap och övningar används för att bygga styrka, rörlighet och uthållighet. Under passen kan olika redskap som till exempel kettlebells, bulgarian bag, tornadoboll, däck och slägga dyka upp.

Under pandemitider har alla deltagare sina egna redskap och plats i salen.

Vill du träna Underground fast vara utomhus i friska luften? På Outdoor Underground Bodyweight får du båda delarna - let's go outside!

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Passet börjas med en uppvärmning följt av stationer med olika redskap och avslutas med nedvarvning.

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningsskor

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!