STARK SENIOR

Specialanpassade gruppträningspass för dig som har kommit lite längre upp i åren.

Vill du uppleva glädje och gemenskap och samtidigt få en effektiv och skön träning för hela kroppen? På Campushallen har vi specialanpassade gruppträningspass för dig som har kommit lite längre upp i åren.

Våra instruktörer är utbildade i seniorträning och de guidar dig till en trygg och effektiv träning. Vi tränar kondition, styrka och extra mycket balans och rörlighet. Inga förkunskaper krävs.

Bli en starkare senior!

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningsskor

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Stark Senior-passen har två olika inriktningar:

Måndagar

Måndagar bjuder vi på ett träningspass där du tränar individuellt vid olika stationer med övningar för hela kroppen. Fokus på stabilitet och styrka. Övningarna anpassas efter olika nivåer så att alla kan delta. Passet inleds med uppvärmning. Därefter jobbar vi igenom hela kroppen vid olika stationer. Efter cirkelträningen varvar vi ned.

Onsdagar

Onsdagar bjuder vi på ett träningspass där vi jobbar till musik. Fokus på styrka, kondition och rörlighet. Passet inleds med uppvärmning. Därefter jobbar vi vid egen station med olika redskap som stepbräda, vikter och gummiband. Efter passet varvar vi ned.

 

Efter passet bjuder Campushallen alla deltagare på kaffe.

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!