STARK MAMMA

Träna tillsammans med ditt barn - före och efter förlossning.

Campushallens Stark Mamma-pass är utformade för att stärka kroppen efter en förlossning men passet är även lämpligt för gravida.

Vi ser gärna att du varit på efterkontroll och fått OK att börja träna.

Här har vi fokus på funktionell styrka och bålstabilitet. Övningarna stegras och anpassas så att de både kan bli lättare och tyngre beroende på dina specifika behov. 
Förutom egen kroppsvikt tar vi hjälp av redskap som t.ex stepbräda, viktplatta och gummiband. 

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Vi vill skapa en trygg miljö för bebisarna under passet. För att kunna göra det vill vi att de ännu inte börjat krypa.

Barnvagnarna får stanna utanför salen men ta gärna med babysitter, babyskydd eller liknande in i salen.

Bli en starkare mamma!

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningsskor

Ta gärna med filt, leksaker och annat som kan tänkas behövas för din bebis under träningstimmen.

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!