SOMA MOVE®

SOMA MOVE® är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk.

Du arbetar enbart med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap.

Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Du är aldrig liggande eller sittande under dessa 45 minuter och du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna. 

Är du stel, blir du mjuk och är du mjuk blir du stark!

SOMA MOVE® är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du arbetar med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Det finns mattor att låna men ta gärna med egen matta
  • Inga skor behövs - barfota

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och är inte så noggranna i sin teknik och placering, som de är engagerade och lustfyllda. Händer och grepp är tongivande och varje rörelse seglar på kraftfulla andetag.

Passen består av ett konstant flöde av rörelsemönster med fokus på att arbeta med kroppen som en enhet. Rörelserna uförs på golvet och kan kännas yogiska, gymnastiska eller som att de är hämtade från funktionell fysträning eller kampsport. De är smidiga, kraftfulla och lite animalistiska men ibland också mer upprätta. Ett pass är c:a 30-45 minuter.  Passen har skön och kraftfull musik som bakgrund, utan att man behöver följa någon särskild takt eller tempo. 

När du vill ha en holistisk träningsform som både är atletisk och mjuk och där du får kombinera rytm, andning, närvaro, intensitet, glöd, djuriska toner, gymnastiska övningar och barfotaträning. Är du nyfiken på att lära känna dig själv och din kropp mer samt vill förbättra din kondition, styrka, explosivitet, stabilitet, rörlighet och koordination så bör du absolut testa SOMA MOVE®.

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!