LES MILLS GRIT®

GRIT passar dig som vill ha bättre kondition, mer spänst och styrka - blandat med en massa svett och träningsglädje!

På Les Mills GRIT tränar du högintensiva intervaller i trettio minuter till explosiv och motiverande musik. Vi erbjuder GRIT Strength och GRIT Cardio.

Les Mills är ett av träningsvärldens största utbildningsföretag med sitt säte på Nya Zeeland. Över hela världen utbildas instruktörer och alla deltar kontinuerligt på kvartalsutbildningar där de senaste programmen med tillhörande musik lärs ut. På Campushallen finns Bodypump, Bodycombat, Bodyjam, Sh'bam, Bodybalance och GRIT.

Vad är högintensiv intervallträning och varför är det bra?

Ett av de mest effektiva sätten för att uppnå träningsresultat är att öka intensiteten istället för träningsvolymen. Du tränar i kortare intervaller med vila mellan övningarna. För att få ut mest av GRIT är det önskvärt med en viss träningsvana - även om du ges alternativ till de olika övningarna är tempot högt vilket kräver en god kroppskontroll.

I GRIT Strength används skivstång, viktplattor och kroppsviktsövningar för att maximera din muskelstyrka.
http://www.lesmills.com/nordic/workouts/high-intensity-interval-training/les-mills-grit-strength/

I GRIT Cardio tränar du din uthållighet i kroppsviktsövningar som utmanar din kondition.
http://www.lesmills.com/nordic/workouts/high-intensity-interval-training/les-mills-grit-cardio/

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningsskor

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Les Mills, som har sitt ursprung i Nya Zeeland, är ett av fitnessbranschens största utbildningsföretag inom gruppträning.

Passen är koreograferade i förväg av Les Mills egna koreografer. Campushallens instruktörer får alltså inte ändra något i programmen. Så vart du än tränar i världen körs samma program! Ny koreografi och ny musik kommer var tredje månad.

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!