KETTLEBELLS

Funktionell träning med kettlebells som redskap.

Kettlebells har gjort ett starkt intåg i träningsvärlden under senare år då mångsidigheten och möjligheterna till övningar som utmanar hela kroppen är stora.

Med kettlebells tränar du styrka, uthållighet och explosivitet på ett effektivt sätt. 
På Campushallen har vi en lång tradition av kettlebellspass i grupp och de är populärare än någonsin!

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningssko

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Våra kettlebellspass

Kettlebells Bas

Enklare grundövningar och mer tid för att vänja sig vid rörelserna. Passar både nybörjare och mer vana motionärer.

Kettlebells Medel

Mer komplexa övningar och ett högre tempo som kräver tidigare erfarenhet av kettlebells samt god kroppskontroll.

Live to Snatch -  Snatch to live!

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!