CORE

Att träna din core, dvs kärnan i kroppen, är kanske den viktigaste träningen du gör.

Oavsett vilken sport/träning du utövar så är coreträning det som gör dig starkare och uthålligare. 

De flesta övningar går att stegra så att alla oavsett styrka och träningsvana kan hitta sin individuella nivå på passen.

Våra corepass skapas av instruktörerna själva och kan innehålla olika redskap såsom bosuboll, coreboll, foamroller eller bara med din egen kropp som motstånd.

TYP AV TRÄNING


Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Coreträning är viktig i all annan träning, både i skadeförebyggande syfte och för att uppnå optimal prestation. Kombinera gärna våra corepass med andra pass för att få ännu bättre träningseffekt.

Find your inner strength!

Att ta med:

  • Vattenflaska och handduk
  • Bekväma träningskläder
  • Träningsskor

Hur funkar "Typ av träning"?

Kondition

Styrka

Koordination

Rörlighet

Staplarna ger en ungefärlig procentuell fördelning av kondition, styrka, rörlighet, koordination på respektive pass.

T.ex. Bodypump är mestadels styrketräning. Du som deltagare bestämmer över hur mycket vikter du lastar på vilket i sin tur avgör hur effektivt/tungt det blir just för dig styrkemässigt. Fördelningen procentuellt mellan olika kategorier förblir dock detsamma oavsett hur mycket vikter du har på stången.

Vi hoppas att staplarna ska hjälpa dig att välja om du vill träna mer kluriga koreografier (koordination), få bättre flås (kondition), bli starkare och stabilare (styrka) alternativt smidigare eller mer balanserad/harmonisk (rörlighet). De kan även även vara till hjälp om du vill hitta bra balans mellan olika kategorier.

TRÄNA MER, MÅ BÄTTRE!


Hos oss har du alltid tillgång till ett brett och varierat träningsutbud!